vrijdag 20 februari 2009

Plaatjes!! :-)

Well... het eerste USB-stickie zit in de computer en die gaat hierna met een mooi boogje in de prullenbak. We willen immers niet het risico lopen om een fijn Ghanees computervirusje mee over de grens te smokkelen. En aangezien we wel plaatjes willen laten zien aan jullie (hm, er staat nu een Ghanees de vloer rond mijn voeten met een natte dweil schoon te maken.. zal ik mijn voetjes omhoog doen, net zoals vroeger thuis?).

Anyway... het uploaden op de website duurt langer dan op de mail, dus we versturen sowieso via mail wel het één en ander, en verder probeer ik nu zo veel mogelijk hier te dumpen.



Op weg naar het zwembad. Kind op je rug en gáááááán. Heel leuk om op deze manier door Town of over het busstation te lopen. We trekken dan veel bekijks en er wordt regelmatig gevraagd of het onze baby's zijn.




Lucas vindt het heerlijk om wat tegen je aan te hangen en aan je oor te frummelen. Wel zorgen dat zijn nageltjes kort zijn, want hij houdt van flink knijpen.



Elke met Lucas in het zwembad, lekker badderen.




Kijk Mam, dit is 'm nou!



Op deze wijze wordt elke dag het eten bereidt. Op dit moment worden er grote stukken yam (enorme aardappelachtige knol) tot puree geslagen.

Vanavond eten wij rijstbal in pindasoep/saus, en dan worden de verse pinda's dus op deze manier in mootjes gehakt :-) . Ben benieuwd naar dit maaltje!



In principe is er wel een goede wateraansluiting in het weeshuis, maar met enige regelmaat wordt dit afgesloten. In onze eerste weken moesten de kinderen dan allemaal met een emmer op hun hoofd naar de put lopen (10 minuten) om water te halen. Inmiddels staan er grote reservoirs op het terrein, waardoor dit in principe niet meer hoeft.



Proost! Zondagavond = relaxavond in het Eusbett-hotel. Rond een uur of vijf een biertje en daarna een (meestal) heerlijke maaltijd.



Kraaltjes rijgen met de oudere kinderen.



Kindertjes naar school sturen.



Kindje schoongepoetst en dan even kleertjes uitzoeken uit de grote stapel schone was.



Jullie zijn niet de enige met regen hoor, ook hier giet het met regelmaat behoorlijk. Het enige verschil is dat wij dan vrolijk in ons hempie en korte broek een regendansje kunnen uitvoeren en een verwarmd vloertje aan onze voeten hebben :-) .



Vol enthousiasme hebben we in Nederland een parachutedoek gekocht om met de kinderen mee te spelen. Na 1 week op Hanukkah zagen we het somber in: krijgen WIJ deze kinderen ooit zo ver dat ze naar ons luisteren en als groep een activiteit kunnen doen?!?!!?

Maar: eergister is het gelukt!! We hebben geweldig gaaf gespeeld en de kinderen waren dolenthousiast!!!! :-)))



Logeerpartijtje: Afia en Leticia kwamen bij ons logeren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

leuheuk om een beetje tekste en uitleg te hebben bij de mooie foto's die ik al gekeken had! en tof dat jullie na een week (al!) een groepsactiviteit konden doen! en dat logeerpartijtje! hoe speciaal zal dat geweest zijn voor afia en leticia =)

Anoniem zei

(maar je háár, san... ; )